Στην ανακοίνωση μίας είδησης που δρομολογεί εξελίξεις προχώρησε προ λίγων ημερών ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας Ανδρέας Παναγιωτόπουλος. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στην παραλαβή της Β΄ φάσης της μελέτης αναβάθμισης του προβλήτα του λιμανιού της Ιτέας, κάτι που σημαίνει πως πλέον η υπόθεση περνά στα χέρια της Περιφέρειας, τρέχοντας τις αδειοδοτήσεις έως και τη δημοπράτηση.

Το κόστος των μελετών πλησίασε τα 80.000 ευρώ και όπως είναι γνωστό το είχε αναλάβει η εταιρεία ΕΛΜΙΝ Βωξίτες, εξού και η αναφορά στο ενημερωτικό δελτίο τύπου που εξέδωσε το Λιμενικό Ταμείο. Το θέμα είχε υπό στενή παρακολούθηση όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, δια της συμβούλου Πέγκυς Αραβαντινού, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το έργο του λιμανιού αποτελεί προσωπική δέσμευση του ίδιου του Περιφερειάρχη Κώστα Μπακογιάννη.

Στο πρακτικό κομμάτι της υπόθεσης και το ti ακολουθεί από εδώ και στο εξής, όπως μας ενημέρωσε η κ. Αραβαντινού, η μελέτη θα αναρτηθεί για ένα μήνα στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ και της περιφέρειας, ώστε όποιος επιθυμεί να κάνει τις παρατηρήσεις του. Η κρίση αυτών, εάν υπάρξουν, μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγές, ώστε στη συνέχεια να περάσουμε στη διαδικασία των οριστικών αδειοδοτήσεων, «κάτι που απαιτεί χρόνο και συνεχή προσπάθεια», όπως μας είπε η Περιφερειακή σύμβουλος. Το χρονικό διάστημα που υπολογίζεται πως θα απαιτηθεί για όλα τα παραπάνω φτάνει έως και τον ένα χρόνο, ενώ η ολοκλήρωση τους θα οδηγήσει και στη δημοπράτηση του έργου, αφού όμως πριν έχει βρεθεί και η χρηματοδότηση. Αυτό είναι ένα επίσης κομβικό σημείο, καθώς το ποσό που θα απαιτηθεί για το έργο αγγίζει τα έξι εκατομμύρια ευρώ, κι όσο κι αν ο Περιφερειάρχης υποστηρίζει πως θα βρεθούν, μέσω του κεντρικού ΠΔΕ, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως δεν πρόκειται και για το πιο εύκολο θέμα.

Τα στοιχεία του έργου
Ένας από τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει κομβικό ρόλο είναι όπως προαναφέραμε η Πέγκυ Αραβαντινού, με την οποία είχαμε και κατά το πρόσφατο παρελθόν συζητήσει για το έργο, δίνοντάς μας χρήσιμες λεπτομέρειές του. Όπως μας είχε πει, καταρχάς, η μελέτη αναβάθμισης του λιμανιού αποσκοπεί στη δημιουργία ενός μεγαλύτερου μετώπου προβολής, με ωφέλιμο βάθος αυξημένο σε σχέση με αυτό που υπάρχει σήμερα, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα όλα τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν την Ιτέα να δένουν. Σήμερα δυστυχώς μόνο τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια και μόνο στη δυτική παρειά της προβλήτας μπορούν να δέσουν, ενώ τα μεγαλύτερα εξ αυτών παραμένουν αγκυροβολημένα στα ανοιχτά. Με δεδομένο επίσης πως το λιμάνι της Ιτέας εξυπηρετεί τουριστικές και εμπορικές χρήσεις, γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο σημαντικό είναι ως θέμα.

Όπως είχε σημειώσει η κ. Αραβαντινού ο σχεδιασμός του έργου έχει λάβει υπόψη μία σειρά από παράγοντες όπως: τη συμβατική τεχνολογία κατασκευής του υφιστάμενου, τις παθογένειες του λιμανιού, τις ανάγκες εξυπηρέτησης του, την εν εξέλιξη δυνατότητά του, το μικρό και απαγορευτικό για πρόσδεση υφιστάμενο βάθος, και τη γειτνίαση του με τον κυματοθραύστη και την είσοδο της μαρίνας Ιτέας. Όλα αυτά οδηγούν στην πρόταση παρεμβάσεων στο ωφέλιμο βάθος και στην κατασκευή γεφυρώματος επί πασσάλων πλάτους 12μ με συνεχείς μέτωπο 120μ, καθώς και σε μια νησίδα επί πασσάλων διαστάσεων 20Χ10μ σε απόσταση 20μ από το νότιο μέτωπο του υφιστάμενου προβλήτα. Προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση μεταλλικής πεζογέφυρας ανοίγματος 30μ και πλάτους 1,50 μέτρα για την πρόσβαση του προσωπικού για τις ανάγκες πρόσδεσης των πλοίων και συντήρησης των εγκαταστάσεων. Επίσης επί της νησίδας πρόσδεσης προβλέπεται η τοποθέτηση φανού σήμανσης των εγκαταστάσεων. Επίσης επί της νησίδας πρόσδεσης προβλέπεται η τοποθέτηση φανού σήμανσης κατά τις προδιαγραφές και οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων Π.Ν.

Το νέο νοητό μέτωπο θα έχει μήκος 170μ και θα μπορεί να εξυπηρετήσει περιστατικά και άλλους τύπους πλοίων μικρότερου μήκους όπως π.χ εμπορικά σκάφη, σε περίπτωση που το δυτικό κρηπίδωμα δεν είναι διαθέσιμο. Για τις ανάγκες πρόσδεσης των μεγαλύτερων πλοίων προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση πλωτού ναυδέτου. Τέλος, επί της νότιας νησίδας θα τοποθετηθεί φανός σήμανσης κατά τις προδιαγραφές και οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων Π,Ν, ενώ θα εξετασθεί και η ανάγκη Φωτεινής σήμανσης της βόρειας νησίδας για την ασφαλέστερη κυκλοφορία των σκαφών στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα.

πηγή: έντυπη έκδοση Εν Δελφοίς