Υπερτοπικό Μέσο Ενημέρωσης Της Φωκίδας

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2025

“Να ανακληθεί άμεσα η απόφαση των ΕΛΤΑ”

Της Ασπασίας Μανδρέκα

ΟΧΙ στο κλείσιμο των Καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Ιτέα και Δελφούς.

Να ανακληθεί άμεσα η σχετική απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ.

Εντελώς αιφνιδιαστικά και Χωρίς να εκδώσει δημόσια Ανακοίνωση, η ΕΛ.ΤΑ Α.Ε  έχει προγραμματίσει για την ερχόμενη Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2025, το κλείσιμο σειράς καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και τα Καταστήματα, που βρίσκονται στην Ιτέα και τους Δελφούς. 

Η απόφαση αυτή αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τους πολίτες των δύο πόλεων, καθώς το κλείσιμο των Καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ, ακολουθεί το κλείσιμο όλων των αποκεντρωμένων δημόσιων υπηρεσιών και άλλων δομών αλλά και το κλείσιμο των Καταστημάτων των Τραπεζών, Ο.Τ.Ε, κ.λ.π, που λειτουργούσαν για δεκαετίες στις δύο αυτές πόλεις. 

Με τον τρόπο αυτό, όμως, όχι μόνο υποβαθμίζεται το επίπεδο των παρεχομένων στους πολίτες υπηρεσιών, οι οποίοι, μετά το κλείσιμό τους, καλούνται να υποβληθούν σε δυσανάλογες ταλαιπωρίες για να καλύψουν τις ανάγκες τους, αλλά διαμορφώνεται μία γενικότερη κατάσταση επιδείνωσης του οικονομικού, αναπτυξιακού αλλά και κοινωνικού επιπέδου, που επικρατεί σήμερα στις πόλεις της Ιτέας και των Δελφών.

Η απόφαση της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ για το κλείσιμο πάνω από 200 Καταστημάτων στην Ελλάδα, που συμπεριέλαβε, αδιακρίτως, και τα Καταστήματα της Ιτέας και των Δελφών, τυγχάνει αδικαιολόγητη και δεν μπορεί να βασιστεί σε κανένα επιχείρημα.

Πώς είναι δυνατόν να μπαίνει «λουκέτο» στο Κατάστημα της Ιτέας, που αποτελεί τη δεύτερη σε μόνιμο πληθυσμό πόλη, όχι, μόνο του Δήμου Δελφών αλλά και ολόκληρου του Νομού Φωκίδας; Σε μια πόλη, που είναι περιοχή καθαρά Τουριστική, με επισκέπτες, τόσο Έλληνες, όσο και αλλοδαπούς. Στην Ιτέα, που αποτελεί επίσημα τη μοναδική θαλάσσια πύλη εισόδου της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας καθώς διαθέτει τον μοναδικό Τουριστικό λιμένα στη Φωκίδα αλλά και σε ολόκληρη τη βόρεια πλευρά του Κορινθιακού Κόλπου, ενώ ο λιμένας αυτός, μεταξύ άλλων, είναι μεγάλης σημασίας για τον Τουρισμό Κρουαζιέρας, τη στιγμή, μάλιστα, που η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας, αποτελεί στρατηγικό στόχο της Κυβερνητικής αλλά και της Περιφερειακής πολιτικής και για τον λόγο αυτό, σήμερα, βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο της επέκτασης του λιμένα της Ιτέας.

Πώς είναι δυνατόν να κλείνει το Κατάστημα των ΕΛΤΑ της πόλης των Δελφών, της παγκόσμιας εμβέλειας Κοιτίδας Πολιτισμού, της οποίας, μάλιστα, το διάσημο Μουσείο και τα ανυπολόγιστης Αρχαιολογικής, Πολιτιστικής και Καλλιτεχνικής αξίας Μνημεία, «ανεβάζουν» τους Δελφούς στις δύο πρώτες θέσεις των αντίστοιχών τόπων με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα; Χρειάζεται, άραγε, να παρατεθούν περισσότερα επιχειρήματα, για το … «Κέντρο του Κόσμου»; 

   Δυστυχώς, αντί αυτές οι δύο πόλεις, που διαθέτουν τα αναφερόμενα ανωτέρω, εν συντομία, χαρακτηριστικά και τα, από τη φύση και τη θέση τους, συγκριτικά πλεονεκτήματα, να στηριχθούν, όπως, άλλωστε, αξίζει σε όλες τις πόλεις μας, ώστε να αναπτυχθούν, αυτές να δέχονται το ένα «πλήγμα», μετά το άλλο, με αποτέλεσμα να γίνονται βήματα προς τα πίσω. 

Το «κλείσιμο» των δημόσιων υπηρεσιών, την αναστολή λειτουργίας άλλων δομών, το κλείσιμο των Καταστημάτων των Τραπεζών, ακολουθεί, τώρα, το «λουκέτο» στα καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από την τοπική κοινωνία, η οποία, ήδη, έχει εξεγερθεί και δικαίως.

Η Φωκίδα ολόκληρη, και κατά συνέπεια όλες οι πόλεις και τα χωριά της, αντιμετωπίζει, ήδη, ένα τεράστιο πρόβλημα: Το Δημογραφικό! Η μείωση του πληθυσμού αλλά και η γήρανσή του αποτελεί μεγάλη πληγή για τη μικρή Φωκίδα. 

Οι αριθμοί είναι καθηλωτικοί. Αξίζει να θυμίσω, ότι η Φωκίδα το 2011 είχε πληθυσμό 44.963, ενώ το 2021 είχε πληθυσμό 39.800. Μέσα σε δέκα χρόνια μειώθηκε ο πληθυσμός της κατά 5.163 κατοίκους. Έχασε, δηλαδή, μια…ολόκληρη κωμόπολη!

    Στο επίπεδο των Δήμων μας, αντίστοιχα, ο Δήμος Δελφών το 2011 είχε 29.633 κατοίκους, ενώ το 2021 είχε 26.081. Μειώθηκε, δηλαδή ο πληθυσμός του κατά 3.552 κατοίκους. Η ίδια κατάσταση, δυστυχώς, χαρακτηρίζει και τον Δήμο Δωρίδος, ο οποίος το 2011 είχε 15.330 κατοίκους, ενώ το 2021 είχε 13.719, ήτοι ο πληθυσμός του μειώθηκε κατά 1.910 κατοίκους. 

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό, είναι και το γεγονός ότι η Φωκίδα μαζί με την Ευρυτανία έχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά γήρανσης, (άτομα με ηλικία άνω των 65 ετών), του πληθυσμού, αλλά και υπεργήρανσης, (άτομα με ηλικία άνω των 85 ετών), σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. 

    Οι προβλέψεις των σχετικών αναλυτών όχι μόνο δεν είναι αισιόδοξες για το μέλλον αλλά προμηνύουν ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση του πληθυσμού για τα επόμενα χρόνια.

Και ενώ θα έπρεπε να εφαρμόζεται ήδη ένα ολιστικό σχέδιο από δραστικά και άμεσα μέτρα για να ανασταλεί η αυξητική πορεία της δημογραφικής συρρίκνωσης του τόπου μας, όπως και πρόγραμμα ανάπτυξης της περιοχής, ώστε να αναστραφεί η δυσχερής κατάσταση, βρισκόμαστε αντιμέτωποι και με τον «ξαφνικό θάνατο» υπηρεσιών, όπως αυτών των ΕΛ.ΤΑ, κατάσταση που πλήττει ευθέως την τοπική κοινωνία και οδηγεί στην αποσύνθεση του κοινωνικού ιστού, δημιουργεί προβλήματα, κυρίως στους ηλικιωμένους, και σταδιακά συντελεί σημαντικά στην κατεύθυνση της απομόνωσης και της ερημοποίησης της περιφέρειας.  

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να εξηγήσουμε για όσους, ίσως, δεν γνωρίζουν, ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, (ΕΛ.ΤΑ), είναι ο Καθολικός Πάροχος Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και είναι Ανώνυμη Εταιρεία, ενώ, από τον Δεκέμβριο του 2020, το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ανήκει στο Υπερταμείο – ΕΕΣΥΠ Α.Ε. Αρμόδιο Υπουργείο είναι το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. 

Η αιτία του «λουκέτου» φαίνεται να βρίσκεται στο σχέδιο του Υπερταμείου για τον «εξορθολογισμό του δικτύου», μέσω της μείωσης των λειτουργικών δαπανών. Με άλλα λόγια το Ελληνικό Δημόσιο επιδοτεί τα ΕΛ.ΤΑ για να διασφαλίζουν τη συνέχεια του Ταχυδρομικού Έργου και το Υπερταμείο μειώνει τα φυσικά Καταστήματα και τις προσφερόμενες στους πολίτες υπηρεσίες.

Έτσι, παρά τις, κατά καιρούς, δεσμεύσεις των ΕΛ.ΤΑ για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, αυτά κλείνουν μαζικά τα Καταστήματα.

Όμως, η ΕΛ.ΤΑ Α.Ε ως φορέας Καθολικής Υπηρεσίας, έχει θεσμική υποχρέωση, που απορρέει από την ισχύουσα νομοθεσία, να εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών στις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες. Οι αιφνιδιαστικές αποφάσεις αναστολής  λειτουργίας, χωρίς καν να προτείνονται Εναλλακτικές Λύσεις, παραβιάζουν ευθέως το πνεύμα και το γράμμα του νόμου. 

Κατά συνέπεια και για όλα τα παραπάνω, λέμε ΟΧΙ στο κλείσιμο των Καταστημάτων ΕΛΤΑ σε Ιτέα και Δελφούς και Ζητάμε από τη Διοίκηση της ΕΛ.ΤΑ Α.Ε να Ανακαλέσει άμεσα την απόφασή της για τη διακοπή λειτουργείας των Καταστημάτων αυτών, η οποία, απόφαση, είναι αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη και βλαπτική, καθώς δεν στηρίζεται και δεν είναι δυνατόν να στηριχθεί στα ισχύοντα στην περιοχή, (Ιτέα και Δελφοί), οικονομοτεχνικά και κοινωνικά δεδομένα. 

Ζητάμε από τους θεσμικούς Εκπροσώπους της περιοχής μας, πλην αυτών που το έχουν ήδη πράξει, να πάρουν θέση για το θέμα.

Τέλος, Ζητάμε από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών να «σκύψει» στο σημαντικό για τους πολίτες της περιοχής ζήτημα και να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για τη λύση του.

(Σχετική με το θέμα Επιστολή έχει αποσταλεί στους αρμόδιους Υπουργούς καθώς και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛ.ΤΑ Α.Ε).

1 Σχόλια

  • Γιατί δεν το λέτε στον βουλευτή μας ??? Πειτε μας ότι και αυτός δεν ήξερε τίποτα....

Σχόλια Αναγνωστών

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν. Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *