Ασπ. Μανδρέκα: «Δικαιούμαι να είμαι εκ νέου υποψήφια»
Κυρία Μανδρέκα, η Νέα Δημοκρατία ζητά επιτακτικά εκλογές εδώ και αρκετούς μήνες, συνεχίζει να το κάνει ακόμα και τώρα. Πιστεύετε ότι το συγκεκριμένο αίτημα μπορεί να αποδυναμωθεί ή να δυναμώσει από την όποια έκβαση της αξιολόγησης της χώρας;
Όχι, το αίτημα της Νέας Δημοκρατίας για τη διεξαγωγή εκλογών δεν έχει σχέση με την όποια έκβαση της Αξιολόγησης, που επιθυμούμε και ευχόμαστε για το καλό της χώρας να «κλείσει» το συντομότερο δυνατό.
Το αίτημα για τις εκλογές, είναι πάγιο, είναι διαρκές. Και αυτό γιατί πιστεύουμε ότι η πολιτική αλλαγή είναι αδήριτη, πια, ανάγκη και δεν μπορεί να συνδέεται με τη δεύτερη Αξιολόγηση.
Θα θυμάστε, ότι η Ν.Δ ζητούσε εκλογές από πέρυσι τον Απρίλιο και οι εξελίξεις τη δικαίωσαν. Δεν αναφέρομαι στη δημοσκοπική ενίσχυση της Νέας Δημοκρατίας αλλά στην δημιουργία πεποίθησης της πλειοψηφίας των Ελλήνων ότι, όσο παραμένει η Κυβέρνηση Συριζανέλ, τόσο μεγαλύτερη ζημιά γίνεται για τη χώρα. Είναι προφανές ότι ο κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες του δεν μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα στην έξοδο από την κρίση.
Πέρυσι το Καλοκαίρι ο Πρωθυπουργός μάς οδήγησε με τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες του, σχετικά με την πρώτη αξιολόγηση, σε ένα αχρείαστο 3ο Μνημόνιο που διόγκωσε το χρέος μας, έφερε Υπερταμείο, έφερε τον «κόφτη», έφερε περισσότερους φόρους και περαιτέρω περικοπές μισθών και συντάξεων. Και τώρα, όμως, η καθυστέρηση στη δεύτερη αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με τα νέα πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα τα οποία ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του 3ου προγράμματος.
Υπάρχουν και κάποιοι που υποστηρίζουν ότι για τη Ν.Δ θα ήταν καλύτερο να αφήσει τον κ. Τσίπρα να κάνει τη «δύσκολη δουλειά» και να έρθει αυτή αργότερα στην εξουσία, ώστε να οδηγήσει τη χώρα στο δρόμο της ανάπτυξης. Όπως, όμως, ξεκαθάρισε και ο Πρόεδρος, κ. Μητσοτάκης, τέτοια επιλογή δεν θα συνιστούσε στάση Εθνικής Ευθύνης.
Πώς θα μπορούσε ένα κόμμα σαν το Σύριζα με ιδεολογία εχθρική προς την ιδιωτική πρωτοβουλία να φέρει επενδύσεις στην Ελλάδα;
Πώς αυτό το κόμμα θα μπορούσε να βοηθήσει την επιχειρηματικότητα αφού είναι εναντίον της ιδιωτικής πρωτοβουλίας; Πώς θα μπορούσε αυτό το κόμμα που συνεχώς στηρίζει την ανομία στα Εξάρχεια, και όχι μόνο, να προστατεύσει αποτελεσματικά τη δημόσια περιουσία; Πώς θα μπορούσε ένα κόμμα συνώνυμο του Κρατισμού και των πελατειακών λογικών να εξυγιάνει το Δημόσιο; Πώς θα μπορούσε να υπηρετήσει την ελεύθερη ενημέρωση επιμένοντας να προκηρύξει τέσσερις τηλεοπτικές άδειες τις οποίες θα παραχωρούσε μέσα από έναν «στημένο» διαγωνισμό;
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η συμφωνία με τους θεσμούς είναι κοντά. Η θετική κατάληξη το πιο πιθανό είναι να περιλαμβάνει μέτρα επιβάρυνσης της κοινωνίας αλλά και μέτρα ελάφρυνσης, τα λεγόμενα και αντίμετρα. Η ΝΔ τι θεωρείτε ότι θα πρέπει να κάνει στην περίπτωση που μία τέτοια συμφωνία έρθει στη βουλή;
Ο στόχος μας είναι να μπορέσει η χώρα να δανειστεί, μετά τη λήξη του προγράμματος, από τις αγορές για να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Όμως η επίτευξη του στόχου αυτού δυσκολεύει όσο περνάει ο χρόνος. Κι αν αυτό δεν γίνει θα οδηγηθούμε και σε 4ο Μνημόνιο με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης.
Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα θα συζητηθούν το 2018 τη στιγμή που ο κ. Τσίπρας έχει ήδη δεσμευθεί για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για τα έτη μετά το 2018, στερώντας από τη χώρα, με τον τρόπο αυτό, πολύτιμο δημοσιονομικό χώρο. Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα μειωθεί το αφορολόγητο και θα περικοπούν κι άλλο οι συντάξεις.
Παράλληλα, το χάος επικρατεί παντού. Τί να θυμηθούμε;… Το κοινωνικό κράτος; Την κατάσταση στα Νοσοκομεία και γενικότερα στο χώρο της δημόσιας Υγείας; Τους πειραματισμούς στην παιδεία; Την ανομία; Τη διαπλοκή; Τη γραφειοκρατία; Τη φορολογία; Τα προβλήματα με τις συντάξεις; Τις εισφoρές των επαγγελματιών;
Η Νέα Δημοκρατία, λοιπόν, που πιστεύει, σε ένα εντελώς διαφορετικό δρόμο, δεν μπορεί να συμπράξει σε όλα αυτά που οδηγούν στο απόλυτο τέλμα την Ελλάδα. Και το να ψηφίσει οποιοδήποτε πακέτο μέτρων αποτελεί σύμπραξη.
Η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να γίνει συνένοχος του κ. Τσίπρα και των ομοϊδεατών του. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να ψηφίσει τα μέτρα που θα φέρει προς ψήφιση η Κυβέρνηση δεδομένου ότι τα μέτρα αυτά είναι αποτέλεσμα ξεκάθαρων επιλογών της και τίποτα περισσότερο. Σχετικά, δε, με τα «αντίμετρα» που η Κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θα έχουν θετικό χαρακτήρα, έχω να σάς πω ότι, προσωπικά, μού θυμίζουν το «παράλληλο πρόγραμμα» του κ. Τσίπρα, το οποίο δήθεν θα αντιστάθμιζε τις αρνητικές επιπτώσεις από την εφαρμογή του 3ου Μνημονίου. Όπως, όμως, το «παράλληλο πρόγραμμα», έτσι και τα «αντίμετρα» θα αποδειχθούν μία φενάκη, ένα επικοινωνιακό τρικ του κ. Τσίπρα. Η άποψή μου, λοιπόν, είναι ότι δεν πρέπει η Νέα Δημοκρατία να ψηφίσει ούτε τα «αντίμετρα».
Ως κόμμα αντιπολίτευσης είστε ένα εν δυνάμει κόμμα κυβέρνησης, και διερωτάται η κοινωνία: τι θα κάνει η ΝΔ ως κυβέρνηση με τα μέτρα που θα ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ; Θα τα εφαρμόσει ή θα πάει σε νέα δική της διαπραγμάτευση;
Είναι βέβαιο ότι η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να δώσει υποσχέσεις που δεν θα μπορέσει να τηρήσει. Έχοντας αυτό ως μέτρο της, μια Κυβέρνηση της Ν.Δ θα προσπαθήσει πρώτα απ’ όλα να δώσει στη χώρα αυτό που ονομάζουμε δημοσιονομικό χώρο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ασκήσει κριτική και στους εταίρους μας, χαρακτηρίζοντας την απαίτηση των δανειστών μας για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% ως υπερβολική.
Είναι, βέβαιο, λοιπόν, πώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός θα επιδιώξει να πείσει τους πιστωτές της χώρας πώς είναι αναγκαίοι χαμηλότεροι στόχοι σχετικά με τα πρωτογενή πλεονάσματα. Στις προθέσεις του, εξάλλου, είναι να εφαρμόσει μια «επιθετική» μεταρρυθμιστική ατζέντα. Να δημιουργηθεί μια ανταγωνιστική οικονομία με χαμηλότερους φόρους, Να δοθεί έμφαση στις ιδιωτικοποιήσεις και στις επενδύσεις.
Να είστε σίγουροι, ότι όχι μόνο θα επαναδιαπραγματευθεί αλλά θα έχει και τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Μπορείτε να μας δώσετε το στίγμα του τρόπου με τον οποίο θέλει η ΝΔ να κυβερνήσει τη χώρα; Ποιές για παράδειγμα είναι εκείνες οι αλλαγές που θα κάνει, και τις οποίες θα δεχθούν οι δανειστές; Κι αφού το κόμμα σας λέει ότι έχει τον τρόπο, γιατί δεν τις κάνατε και στο παρελθόν;
Όπως, προανέφερα, χρειάζεται μια γενναία αλλαγή πολιτικής, αντίθετη απ’ αυτή που εφαρμόζει η σημερινή Κυβέρνηση Συριζανέλ. Χρειάζεται η ώθηση με την οποία θα πάρει μπρος η μηχανή των ιδιωτικών επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας. Η Νέα Δημοκρατία θα επιδιώξει λιγότερους φόρους και ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, χωρίς διαρκείς αιφνιδιασμούς. Στοχεύει σε μικρότερο και καλύτερο Κράτος. Σε λιγότερες δημόσιες δαπάνες. Στην εξυγίανση του Τραπεζικού συστήματος και στην πρόσβαση στην πραγματική ρευστότητα. Στις προτεραιότητες της είναι η διαμόρφωση των προϋποθέσεων εκείνων πάνω στις οποίες θα βασίζεται η αίσθηση ασφάλειας όλων αλλά και η κοινωνική συνοχή που είναι απαραίτητη για την πολιτική σταθερότητα.
Για τη Νέα Δημοκρατία η μείωση των φόρων είναι κεντρική πολιτική επιλογή. Έχει ήδη δεσμευθεί, με σκοπό να αναπνεύσουν οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, να μειώσει κατά 30% τον ΕΝΦΙΑ μέσα σε χρονικών διάστημα 2 ετών. Επίσης, έχει δεσμευθεί να μειώσει τον φόρο των επιχειρήσεων από το 29% στο 20% αλλά και τη φορολόγηση των μερισμάτων από το 15% στο 5%. Ο κ. Μητσοτάκης, εξάλλου, δεσμεύτηκε ότι μόλις έχει εικόνα θα ασχοληθεί με το ζήτημα των ασφαλιστικών εισφορών στην κατεύθυνση της μείωσής τους, ώστε να δοθούν κίνητρα για προσλήψεις εργαζόμενων. Η Νέα Δημοκρατία, ήδη, έχει καταθέσει πρόταση για τη ρύθμιση των «κόκκινων δανείων» την οποία ονόμασε «δεύτερη ευκαιρία», ώστε να αποκατασταθεί η ρευστότητα στην αγορά.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα προχωρήσει με αποφασιστικότητα ώστε να πραγματοποιηθούν άμεσες μεταρρυθμίσεις στους τομείς της ενέργειας και του περιβάλλοντος, της Δικαιοσύνης και της Δημόσιας Διοίκησης, που θα καταργήσουν γραφειοκρατικά εμπόδια και θα διευκολύνουν την έναρξη των εκατοντάδων επενδύσεων που σήμερα λιμνάζουν και εμποδίζονται από την ιδεοληπτική Κυβέρνηση και τους εκλεκτούς της.
Σχετικά, δε, με την ερώτησή σας γιατί, δηλαδή, η Νέα Δημοκρατία δεν τα έκανε αυτά μέχρι τώρα, να σάς πω ότι δεν συμμερίζομαι την άποψή σας.
Στα χρόνια μετά το 1ο Μνημόνιο η Ν.Δ Κυβέρνησε τη χώρα μόνο για 2,5 έτη, (2012 – 2-14). Παρόλα αυτά η πολιτική της κινήθηκε πάνω σε αυτές τις βασικές κατευθύνσεις και μάλιστα στο τέλος της θητείας της ήμασταν πολύ κοντά στο να βγει η χώρα μας στις αγορές. Εκείνη την περίοδο, λοιπόν, και παρότι η Κυβέρνηση Σαμαρά κλήθηκε να διαχειριστεί τεράστια ζητήματα μέσα σε εξαιρετικά περιορισμένα χρονοδιαγράμματα και σε συνθήκες καταιγίδας, κατόρθωσε και έκανε σημαντικές κινήσεις για την μείωση της φορολογίας. Για παράδειγμα, μείωσε το Φ.Π.Α στην εστίαση. Μείωσε κατά 30% το φόρο αλληλεγγύης. Μείωσε, εξάλλου, κατά 30% το φόρο πετρελαίου. Ξεκίνησαν οι αποκρατικοποιήσεις και μειώθηκαν οι δημόσιες δαπάνες σε μεγάλο ποσοστό. Συμμαζεύτηκαν τα οικονομικά και εξαλείφθηκαν τα ελλείμματά. Ξανακερδίσαμε την αξιοπιστία της χώρας στο εξωτερικό και τη σταθερότητα στο εσωτερικό. Αλλά την πορεία αυτή της χώρας ανέκοψε βίαια ο Σύριζα που προκάλεσε πρόωρες εκλογές λόγω της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας.
«Πρέπει πάσει θυσία να φύγει αυτή η κυβέρνηση», λέει η ΝΔ. Κι αν υποθέσουμε ότι αυτό γίνεται, η αντικατάστασή της είναι καλύτερο κατ’ εσάς να είναι από ένα, ή από περισσότερα κόμματα.
Ακούστε, η δική μου άποψη είναι ότι εδώ που έχει φτάσει η χώρα χρειάζεται μια νέα ισχυρή και αποφασισμένη Κυβέρνηση. Πρέπει να δοθεί έμφαση στα χαρακτηριστικά της ισχύος, της συνοχής και της αποφασιστικότητας. Και αυτά τα χαρακτηριστικά, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, μπορεί να τα εξασφαλίσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό μια Αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Μια Κυβέρνηση δεμένη που εκ των προτέρων θα έχει χαράξει την πολιτική της και τις κατευθύνσεις της και δεν θα παρεκκλίνει από αυτές. Αυτό, αντιλαμβάνεστε ότι είναι δύσκολο να συμβεί όταν σε μια Κυβέρνηση συμμετέχουν δύο ή και περισσότερα κόμματα με διαφορετικές αρχές, αφετηρίες και προγράμματα. Δεν είναι ώρα για υποχωρήσεις από τους στόχους μας για κανένα λόγο, ακόμη κι αν αυτός, κάτω από άλλες συνθήκες, θα έμοιαζε εύλογος.
Δεν είμαι εκ πεποιθήσεως αντίθετη σε μια Κυβέρνηση ευρύτερων Συνεργασιών, ιδίως όταν το απαιτούν οι πολιτικές και άλλου είδους συνθήκες. Σήμερα, όμως, και έχοντας την εμπειρία δύο Κυβερνήσεων συνεργασίας κατά το διάστημα της κρίσης, (ΝΔ-Πασόκ και Σύριζα-Ανέλ), πιστεύω ότι απαιτείται αυτοδυναμία για να μπορέσουμε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Αλλά να σάς πω και το εξής.. ο ίδιος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει μια άλλη διάσταση στο θέμα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Και αυτοδύναμη να είναι η Νέα Δημοκρατία, θα κοιτάξω να σχηματίσω την καλύτερη δυνατή Κυβέρνηση. Θα καλέσω και πρόσωπα εκτός πολιτικής να συμμετέχουν στην εθνική προσπάθεια».
Πριν από λίγες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη Φωκίδα. Εσείς διατελέσατε βουλευτής και συνεχίζετε να είστε ενεργό πολιτικό πρόσωπο της περιοχής. Η ατζέντα του νομού, ιεραρχώντας τα προβλήματα, τί θα πρέπει να περιλαμβάνει, αποβλέποντας σε πολιτικές λύσεις;
Ανάμεσα στα τρέχοντα ζητήματα ιεραρχώ ως πρώτιστης σημασίας το θέμα της Δημόσιας Υγείας στο Νομό. Δεν θα ισχυριστώ ότι όλα ήταν ρόδινα πριν την Κυβέρνηση του Σύριζα. Όμως, όλες οι δομές του Νομού βρίσκονταν σε πλήρη λειτουργία και ο πληθυσμός της Φωκίδας εξυπηρετείτο στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Όμως, τον Μάρτιο του 2015 έκλεισε η Παθολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Άμφισσας. Η Κλινική, αυτή, δε, παρά τις, κατά καιρούς, εξαγγελίες του τοπικού Κυβερνητικού Βουλευτή, παραμένει κλειστή μέχρι και σήμερα, που μιλάμε. Είναι γνωστό ότι ο Παθολογικός Τομέας αποτελεί την «καρδιά» ενός Νοσοκομείο και χωρίς αυτόν, όχι μόνο δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν οι παθολογικοί ασθενείς, αλλά υπολειτουργούν και οι υπόλοιπες Κλινικές του Νοσοκομείου.
Να σημειώσουμε, ότι από το υφιστάμενο προσωπικό, ιατρικό, νοσηλευτικό αλλά και διοικητικό, δίνεται μεγάλος αγώνας για να ανταπεξέλθει το Νοσοκομείο στις ανάγκες της κοινωνίας και για αυτό οφείλουμε όλοι ευχαριστίες, αλλά, όπως αντιλαμβάνεστε αυτό δεν αρκεί στις περισσότερες περιπτώσεις.
Επίσης, στο διάστημα της διακυβέρνησης της χώρας από την Κυβέρνηση Συριζανέλ το Κέντρο Υγείας της Ιτέας από Κέντρο 24ωρης λειτουργίας, μετατράπηκε σε πρωινό, αποκλειστικά, ιατρείο, με τις συνέπειες που όλοι αντιλαμβανόμαστε. Μεγάλες ελλείψεις, εξάλλου, συντρέχουν και στο Κέντρο Υγείας του Λιδωρικίου.
Έχω πει και στο παρελθόν, και το ξαναλέω, ότι η έλλειψη το αγαθού της Δημόσιας Υγείας για μια κοινωνία δεν αποτελεί μόνο παράγοντα κινδύνου για τους πολίτες, αλλά συνιστά και πρόβλημα Δημοκρατίας.
Σημαντικό, για την ανάπτυξη της περιοχής θεωρώ και το έργο του οδικού άξονα Μπράλλου – Αντιρρίου, ή αλλιώς «διαγωνίου», που, όμως, έχει μείνει πίσω.
Επιβάλλεται, εξάλλου, και η αξιοποίηση της μαρίνας τουριστικών σκαφών της Ιτέας την οποία η Περιφέρεια ήταν έτοιμη να δημοπρατήσει πριν 2,5 χρόνια αλλά με σχετική νομοθετική ρύθμιση η διαχείριση και αξιοποίησή της μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ. Από τότε, όμως, έχει σταματήσει κάθε είδους κινητικότητα για το θέμα. Το έργο της εκβάθυνσης του τουριστικού – εμπορικού λιμένα της Ιτέας, ευτυχώς, το «τρέχει» ο σημερινός Περιφερειάρχης με τη συμβολή και των συνεργατών του και από αυτή την πλευρά περιμένουμε θετικές και σύντομα εξελίξεις.
Υπάρχει, εξάλλου, το διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των δύο Δήμων της Φωκίδας για την παροχή αντισταθμιστικών οφελών εκ μέρους της Πολιτείας εξαιτίας της κατασκευής και διατήρησης στην περιοχή του ταμιευτήρα του ποταμού Μόρνου. Ο ταμιευτήρας αυτός αποτελεί τον κύριο υδροδότη του λεκανοπεδίου της Αττικής και ως έργο αποτελεί το μεγαλύτερο χωμάτινο φράγμα της Ευρώπης. Το αίτημα σήμερα, από την πλευρά των δύο Δήμων, παρουσιάζεται με διαφορετικά επιχειρήματα για τον κάθε Δήμο. Αυτό, όμως, δεν έχει αρνητική σημασία. Αντίθετα, ενδυναμώνει, κατά την άποψή μου, τα επί μέρους αιτήματα που τίθενται. Παρότι, όλοι διαχρονικά οι αιρετοί έχουμε επιδιώξει την καταβολή των αντισταθμιστικών αυτών πρέπει να παραδεχτώ ότι μέχρι σήμερα οι σχετικές προσπάθειες υπήρξαν μεμονωμένες, κάθε φορά, και όχι ιδιαίτερα οργανωμένες. Σήμερα, όμως, που η τοπική κοινωνία μαζί με τους τοπικούς Δήμους και την Περιφέρεια Στερεάς εμφανίζεται πιο οργανωμένη από ποτέ, ώστε να διεκδικήσει βάσιμα και αποτελεσματικά το αίτημά της, σχετικά με τις κάθε είδους επιπτώσεις από την κατασκευή της τεχνητής λίμνης, η κεντρική Πολιτεία, για πρώτη φορά στα χρονικά, και το τονίζω αυτό, εξέφρασε αρνητική διάθεση για το θέμα. Ειδικότερα, αναφέρομαι σε πρόσφατη απάντηση του συναρμόδιου για το θέμα Υπουργού, Υποδομών και Δικτύων, κ. Σπίρτζη, ο οποίος σε σχετική Κοινοβουλευτική Ερώτηση απάντησε για το θέμα, υιοθετώντας πλήρως την επιχειρηματολογία της ΕΥΔΑΠ Α.Ε, που ισχυρίζεται ότι δεν οφείλονται αντισταθμιστικά, δεδομένου ότι από την κατασκευή της τεχνητής λίμνης του Μόρνου η περιοχή αναβαθμίστηκε αισθητικά και περιβαλλοντικά και κατ’ επέκταση και τουριστικά. Λίγο έλλειψε ο Υπουργός να μάς πει ότι η περιοχή «χρωστάει» για την κατασκευή της λίμνης και την επιβολή τόσων περιορισμών εξαιτίας της.
Η αναβάθμιση της νέας σχολής ΤΕΙ στην Άμφισσα που δημιουργήθηκε στη θητεία μου είναι, κατά την άποψή μου, ένα, επίσης, σημαντικό θέμα. Βαλτωμένο παραμένει μετά από πολλά χρόνια και το θέμα του Αναδασμού της πεδιάδας του Μόρνου αλλά ευελπιστώ ότι θα λυθεί με τη συμβολή και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Ποιο είναι το μοντέλο ανάπτυξης της Φωκίδας, και γιατί κατά την άποψή σας έως σήμερα αυτό δεν έχει ακολουθηθεί, στο βαθμό που θα έπρεπε, καταστώντας τον στην κατηγορία των πιο «κάτω» νομών της χώρας.
Διαθέτουμε το προνόμιο να έχουμε γεννηθεί και να κατοικούμε σε ένα από τα ωραιότερα μέρη της Ελλάδας, τη Φωκίδα μας, που μαζί με τους Δελφούς της αποτελεί – για μας – το κέντρο του κόσμου. Η φυσική ομορφιά όλης της Φωκίδας είναι μοναδική αφού συνδυάζονται σε μια μικρή σχετικά γεωγραφική έκταση ορεινοί όγκοι απαράμυλης ομορφιάς και μοναδικές παραλίες, σε όλο το νότιο μέτωπο του Νομού. Εξάλλου, όπως προανέφερα, στην περιοχή μας βρίσκεται ο τεράστιας πολιτιστικής αξίας αρχαιολογικός χώρος των Δελφών, ο οποίος συνέχεται με το Δελφικό τοπίο που περιλαμβάνει την κοιλάδα του Πλειστού με το σπάνιο οικολογικό πάρκο του Ελαιώνα της Άμφισσας μέχρι τις ακτές του Κορινθιακού Κόλπου.
Εν πολλοίς επί του συνόλου σχεδόν της έκτασης της Φωκίδας υφίστανται ζώνες προστασίας. Μιλάμε για τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου του Δελφικού Τοπίου, τον Ελαιώνα της Άμφισσας που αποτελεί ανακηρυγμένο μνημείο της Παγκόσμιας Φυσικής Κληρονομιάς, προστατευόμενο, μάλιστα, από την Ounesco, ζώνες Natura, ζώνες Δασικού χαρακτήρα, αλλά και τη Ζώνη προστασίας 1,5 χιλιομέτρου περιμετρικά της Λίμνης του Μόρνου.
Μετά από όλα αυτά αντιλαμβάνεται κανείς ότι το τίμημα για τα προνόμια που μας κληροδότησε η φύση και το ανθρώπινο πνεύμα είναι μεγάλο, δεδομένου ότι από όλες τις ανωτέρω υφιστάμενες ζώνες προστασίας δημιουργείται ένα ασφυκτικότατο πλαίσιο που απαγορεύει κάθε είδους ανάπτυξη της περιοχής. Μας απομένει, λοιπόν, ο πρωτογενής τομέας, δηλαδή, η αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, που πρέπει να προσέξουμε.
Για μένα, όμως, η κύρια διέξοδος για καθολική ανάπτυξη της περιοχής αποτελεί ο Τουρισμός και στον τομέα αυτό πρέπει να διαθέσουμε όλες μας τις προσπάθειες. Πρέπει και δύναται ο Νομός Φωκίδας, αφού εκμεταλλευτούμε όλες τις παραμέτρους και αναδείξουμε τα συγκριτικά του στοιχεία, να αναδειχθεί σε σημαντικό πόλο έλξης όλων των ειδών του τουρισμού. Και βέβαια έχει έρθει η ώρα να αντιμετωπίσουμε τον ευρύτατο αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και την πολιτιστική μας κληρονομιά ως οικονομικό μέγεθος, ως οικονομική αξία. Υφίσταται η ευκαιρία μας να συνδέσουμε την Πολιτιστική μας Κληρονομιά με τον Τουρισμό με τρόπο τέτοιο που θα αποφέρει στους κατοίκους της Φωκίδας τα μέγιστα οικονομικά οφέλη. Και εδώ έρχεται η απάντηση στο ερώτημά σας γιατί το μοντέλο αυτό ανάπτυξης δεν έχει ακολουθηθεί στο βαθμό που έπρεπε μέχρι τώρα. Αν θέλουμε, λοιπόν, να έχουμε αποτέλεσμα πρέπει να αξιολογούμε ορθά τα πράγματα και να παραδεχόμαστε την αλήθεια. Και είναι αλήθεια ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ποτέ ένα στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Ένα οργανωμένο, βιώσιμο και ολιστικό σχέδιο. Αντίθετα, υπήρξαν φιλότιμες αλλά μεμονωμένες προσπάθειες, είτε από την πλευρά των τοπικών φορέων, είτε από την πλευρά των ιδιωτών. Αυτές οι προσπάθειες, όμως, δεν μπορούν να φέρουν το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε. Ένα αποτέλεσμα που θα «απογειώσει» την περιοχή μας. Ας μην κρυβόμαστε, ποτέ δεν κάθισαν κάτω, από κοινού, τοπικές αρχές, φορείς και ιδιώτες, ώστε να αποφασίσουν την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν ώστε στη συνέχεια να καταρτιστεί και να επιδιωχθεί αυτό που σας είπα νωρίτερα, ένα στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της Φωκίδας.
Να προσθέσω, τέλος, ότι εγώ θα ήθελα να αναπτυχθεί και ο τομέας της Παιδείας, τριτοβάθμιας και μετατριτοβάθμιας στην περιοχή μας, συνδέοντας, πάντα και αξιοποιώντας το όνομα των Δελφών αλλά και άλλων ενδεχομένως περιοχών μας με πολιτιστική αξία.
Είστε παρούσα σε όλες τις δράσεις της Νέας Δημοκρατίας, ενώ και σε προσωπικό επίπεδο συνεχίζετε να είστε δραστήρια συμμετέχοντας σε πολλές εκφάνσεις των κοινωνικών γίγνεσθαι. Να θεωρούμε δεδομένη την πρόθεσή σας να είστε και πάλι υποψήφια βουλευτής όταν έρθει η ώρα των εκλογών;
Θεωρώ, ότι δεν είναι μόνο δικαίωμα, αλλά και υποχρέωση του κάθε συνειδητοποιημένου πολίτη η ανάμειξή του με τα κοινά και η προσφορά του στον τόπο και στους συνανθρώπους του. Σε αυτά τα πλαίσια, ναι, προσπαθώ, να συμμετέχω όσο περισσότερο μπορώ. Μετά, δε, και την εκλογή μου το 2012 ως βουλευτή της Φωκίδας θεωρώ την υποχρέωση μου αυτή απέναντι στους συμπολίτες μου, ακόμη μεγαλύτερη.
Ακούστε, θα σας πω κάτι που δεν το έχω ξαναπεί δημόσια. Παρότι από μικρή αναμειγνύομαι με τα κοινά και έχω ξεκινήσει από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν προκάλεσα εγώ τη υποψηφιότητά μου για την βουλευτική εκλογή. Όσο και να ψάξει κανείς δεν θα βρει δική μου σχετική αίτηση στο κόμμα. Αποδέχθηκα την πρόταση της παράταξης στην οποία ανήκω. Συγκεκριμένα, το 2012, αποδέχθηκα την πρόταση του Πρόεδρου της Ν.Δ αλλά και του Γραμματέα που ήρθε σε επαφή μαζί μου να συμμετάσχω στο ψηφοδέλτιο της Ν.Δ. Πρόταση που βεβαίως ήταν ιδιαιτέρως τιμητική για το πρόσωπό μου και μού δημιουργούσε τεράστια ευθύνη απέναντι στον κομματικό μου φορέα αλλά και στον κόσμο. Πράγματι, οι ψηφοφόροι της πατρίδας μου, της Φωκίδας, με εμπιστεύτηκαν και με τίμησαν και στις 2 εκλογές του 2012 και εκλέχθηκα βουλευτής της μονοεδρικής περιφέρειας της Φωκίδας. Την περίοδο που διήρκεσε η θητεία μου, δηλαδή από το 2012 μέχρι το τέλος του 2014, είναι γνωστό, ότι αντιμετωπίσαμε, λόγω των συνθηκών που βρισκόταν η χώρα, μια παρατεταμένη καταιγίδα. Στο κοινοβούλιο εκείνη την περίοδο είχαμε να αντιμετωπίσουμε τεράστιο νομοθετικό έργο μέσα σε πολύ στενά χρονοδιαγράμματα. Παρόλα αυτά, στο διάστημα των δύο χρόνων, ουσιαστικά, της θητείας μου προσπαθήσαμε και κάναμε πράγματα πολύ σημαντικά για τη Φωκίδα. Προωθήθηκαν ζητήματα που δεν είχαν εξελιχθεί για δεκαετίες. Νομίζω ότι αυτά θα πρέπει να τα εξειδικεύσω σε κάποια άλλη συνάντησή μας, μιας και δεν με ρωτάτε για αυτά. Ενδεικτικά, μόνο, θα σας πως μόνο για το ΤΕΙ της Άμφισσας. Αυτοί που φρόντισαν για την ίδρυση της σχολής του ΤΕΙ στην Άμφισσα αλλά και για την κατασκευή του εξαιρετικού κτιρίου του ήταν άλλοι, πριν από μένα και τους οφείλεται τιμή για τις προσπάθειές τους και το έργο τους. Όμως, σήμερα δεν θα υπήρχε η νέα σχολή ΤΕΙ στην Άμφισσα μετά το Σχέδιο «Αθηνά», αν δεν είχα αγωνιστεί εγώ για αυτό. Συγκεκριμένα, το σχέδιο αυτό που εφαρμόσθηκε το 2013 κατήργησε της Σχολή που υπήρχε στην Άμφισσα, δηλαδή το τμήμα «Εμπορίας & Διαφήμισης». Το Υπουργείο Παιδείας κατήργησε όλες τις Σχολές ανά την Ελλάδα με αυτό το αντικείμενο. Ήμουν η μόνη εκλεγμένη από την περιοχή που ο τότε Υπουργός Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλος, μού ομολόγησε λίγες ημέρες πριν το «Αθηνά» βγει στον αέρα ότι η Σχολή μας θα καταργηθεί. Τότε ήταν που εγώ απευθύνθηκα στον ίδιο τον Πρωθυπουργό επιχειρηματολογώντας για το θέμα και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα είχε η κατάργηση της Σχολή για την περιοχή. Έτσι, οδηγηθήκαμε στη λύση να ιδρυθεί Νέα Σχολή ΤΕΙ με Νέο γνωστικό αντικείμενο, αυτό της Διοίκησης και Οικονομίας Τουριστικών και Πολιτιστικών Μονάδων. Θα πρέπει να τονιστεί, δε, ότι με το σχέδιο «Αθηνά» αυτή η Νέα Σχολή της Άμφισσας ήταν το μοναδικό τμήμα που ιδρύθηκε στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το σχέδιο αυτό προέβλεπε μόνο καταργήσεις και συγχωνεύσεις Σχολών.
Μετά από το αγώνα που έδωσα κατά την προαναφερθείσα θητεία μου, των ποσοστών που συγκέντρωσα κατά τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις αλλά και δεδομένου του ελάχιστου χρόνου της θητείας μου, θεωρώ ότι δικαιούμαι να είμαι εκ νέου υποψήφια. Για το αν θα είμαι ξανά βουλευτής θα το αποφασίσει αποκλειστικά και μόνο η πλειοψηφία των πολιτών της Φωκίδας, από τους οποίους έχω εισπράξει μόνο αγάπη και υποστήριξη και τους ευγνωμονώ για αυτό.
Γίνεται πολύ συζήτηση σχετικά με την κατάρτιση του ψηφοδελτίου του κόμματος στο νομό. Η κοινωνία συζητά πολλά και περιμένει από το κόμμα και τον Κ. Μητσοτάκη να ανοίξει τις διαδικασίες δίνοντας έμφαση στη διαφάνεια που τις διέπει. Κατ’ εσάς ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένας-μία υποψήφιος-ια προκειμένου το ψηφοδέλτιο του κόμματος να είναι το πλέον ισχυρό;
Πρέπει να σας πω ότι τα κριτήρια της επιλογής και ειδικότερα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας υποψήφιος βουλευτής είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Προέδρου και των αρμοδίων οργάνων της παράταξής μας.
Εγώ δικαιούμαι να τοποθετηθώ για το θέμα σε μια γενικότερη βάση και μόνο με την ιδιότητα του πολίτη μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Κατά την ταπεινή μου άποψη, λοιπόν, αρκούν λίγα στοιχεία και καλά. Ικανότητα, πραγματική Θέληση, Ήθος, συνεπής και αδιάλειπτη Συμμετοχή & Προσφορά και Αποδεδειγμένη αγάπη και ενδιαφέρον για τον τόπο μας!
- η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα “Εν Δελφοίς” την Παρασκευή 17 Μαρτίου

Σχόλια Αναγνωστών
Τα σχόλια είναι κλειστά για αυτό το άρθρο